close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עיצובים בגבס יותר מסתם קישוט

מערכת שורשא תמוז, תשעה18/06/2015

עיצובים בגבס הפכו להיות מאד פופולריים אצל הרבה אנשי מקצוע ואנשים פרטיים

תגיות:
העולם הנפלא של עיצוב הבית באמצעות גבס תופס כיום מקום מאד נכבד בעת הצורך לשפץ את הבית או בעת בנייה חדשה ולפיכך עיצובים בגבס הפכו להיות מאד פופולריים אצל הרבה אנשי מקצוע ואנשים פרטיים. העיצוב בגבס אפשרי בזכות  היות הגבס חומר רך, נוח לעבודה גם בעת פירוקו, הוא אחד מהחומרים היחידים בעלי יכולת בידוד בפני רעש וטמפרטורה ויחסית לחומרים אחרים הוא מתייבש הכי מהר מכולם. בזכות יתרונותיו אלו הוא הפך להיות שימושי עד מאד עבור בניות קלות, בעיקר בתוך רחבי הבית. מחוץ לבית מאד קשה להגן על הגבס מכיוון שהוא מסיס במים ולכן לא מתאים בגלל גשמי החורף שיהרסו אותו. להלן מספר דוגמאות של עיצובים בגבס שמבוצעים כמעט בכל בית:
  • הנמכת תקרות – לטובת הנחת מזגן מרכזי.
  • קרניזים – שיטת עיצוב בגבס שמשווה לבית מראה מלכותי.
  • מדפים – עיצוב מדפים מגבס ולא מעץ חוסכת הרבה כסף.
  • נישות – נבנות על מנת לתת פתרונות אחסון או לשם העצמת חלק של הבית, למשל אזור הטלוויזיה.
  • כוורות – פטנט מעולה שמאפשר עוד מקום אחסון, או הצבת פריטים דקורטיביים המוסיפים עניין לבית.
  • מחיצות וקירות – הפתרון הנוח ביותר, הזול ביותר להקמת קיר או חדר חדש בבית.
  • בכל חדר אפשר לעשות עיצובים בגבס

עיצובים בגבס אפשריים ואף מומלצים בזמן שיפוץ עבור כל אחד מחלקיו של הבית. למעשה הם הופכים כל בית מיושן למודרני ומשווים לו מראה קלאסי ויוקרתי, למשל: בסלון מוסיפים נישה לאזור הטלוויזיה, במטבח מוסיפים כוורת לספרי בישול ומרכיבים מזנון שלם מגבס עבור כל המדיה בבית.  חשוב לזכור שמדובר בחומר ממיס ולכן אם רוצים לבנות משהו עבור סביבה עם מים ניתן לרכוש סוגי גבסים עמידים במים.

תהליכי העבודה בגבס
שיטת העבודה בגבס היא די זהה. ברגע שיש החלטה מה לבנות, יש להכין סקיצה שהיא למעשה שרטוט על דף ובו יש את המידות המדויקות של המתקן אותו רוצים להכין מגבס, אם יש קושי ניתן להיעזר במעצב פנים או אדריכל. לאחר מכן בונים קונסטרוקציה המשמשת למעשה בסיס לעבודה. הקונסטרוקציה תהיה מפנלים מגולוונים. לאחר הצבתם יש לצפות אותם בלוחות גבס כפי שמקובל ועל פי הדרישות. אל לוחות הגבס מצמידים פסי מתכת המחוברים באמצעות ברגים מיוחדים שמסתירים את מקומות החיבור בסופו של תהליך צובעים את הגבס בצבע הרצוי.

עיצובים בגבס רק עם איש מקצוע
הנטייה הטבעית של כל מי שחפץ לעשות שינוי בבית היא להסתכל בכל מיני אתרים של "עשה זאת בעצמך" ולהתפתות ולעשות לבד כל מיני עיצובים בגבס לבית, התוצאה לרוב בזבוז כסף, זמן ולעיתים אפילו נזק. לכן, מומלץ להשאיר את העבודה בידיים של איש מקצוע שזהו תחום התמחותו וכמובן שהכי נכון לקחת את מי שכולם מכירים ומוקירים

המאמר מוגש באדיבות מלך הגבס – עיצובים בגבס שלא רואים כל יום
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה